Thursday, October 29, 2020

Owl/"Eule"



I had a Zoom meeting with two of my colleagues today.  We "met" so I could see how the Owl works.  This is in preparation for teaching online in Spring 2022.  It is not perfect, but better than just Zoom or Skype.  It turns to the person who is speaking and thus makes it easier for the professor to pick up responses from students in a classroom setting.  I will still want to see the "tool" in real life, but today we tried it out how it works when several people are speaking in a classroom.  

Heute habe ich mich via Zoom mit zwei meiner Kollegen getroffen.  Wir haben die Eulenkamera ausprobiert, die man gut im Seminarraum verwenden kann, wenn der Professor und die Studenten sich an unterschiedlichen Orten aufhalten.  Es ist keine perfekte Lösung, aber besser als nur mit Skype zu unterrichten.  Diese Kamera dreht sich immer zu der Person im Zimmer, die gerade spricht.   Ich werde sie wahrscheinlich im Frühjahr 2022 einsetzen.  Die Planung für die Seminare im Herbst 2021 und Frühjahr 2022 läuft jetzt schon und daher mußten wir sie ausprobieren.   

 


6 comments:

  1. Replies
    1. It is an interesting device, I hope it will work from overseas.

      Delete
  2. Davon habe ich noch nie etwas gehört! Hört sich aber sehr interessant an!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Es scheint es schon ein wenig länger zu geben, aber wir benutzen es jetzt erst zum Unterrichten (online).

      Delete
  3. Replies
    1. No, but I have to teach online from London for the Spring 2022 semester (unless they cancel the program). I am not teaching this semester at all, but will teach a tutorial (just one student) next semester.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.