Friday, May 22, 2020

12 Years Old/12 Jahre alt

All candles in our birthday ring are burning.
Alle Kerzen in unserem Geburtstagsring brennen.  

 Diner: Spaghetti with tomato sauce
Mittagessen: Spaghetti mit Tomatensauce

Salad
Salat

 Strawberries
Erdbeeren

 Puff pastry mice for teatime: Made by her sisters
Windbeutelmäuse zum Kaffeetrinken: Kreation ihrer Schwestern



 Hoch soll sie leben!











 Veronika made her a small "Kai" cat
Veronika hat Flora einen kleinen "Kai" Kater geformt.  








 
Reading her birthday book
Sie liest das Buch, das sie zum Geburtstag bekommen hat. 




10 comments:

  1. Happy Birthday Flora, and Happy Birthday dear Eva. Flora is growing so beautifully and beginning to look quite grown up; no longer such a little girl. It can feel bittersweet watching our children grow, especially the youngest I think. The family rhythm shifts as the children get older and I found that daily and seasonal rituals/traditions were a great help, even if they changed a bit. Birthday celebrations are a great ballast, and seeing all those candles burning is a fun rite of passage. Flora's dinner is one of my favorites :) Veronika's little Kai cat is so sweet, and the chocolate mice look delicious. Truly a special day!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks so much, Dorina. Yes, she is growing up as well, but we still have many moments when she gets out her dolls and stuffed animals. We were happy to celebrate together. Her grandfather from German called and also her grandparents and her great-grandfather from the U.S.

      Delete
  2. Herzlichen Glückwunsch zu Deinem Geburtstag, liebe Flora! Diese Windbeutelmäuse sehen zu lecker aus und Kai ist richtig gut geworden. Ganz schöne Bilder von Dir, Flora! Ich hoffe, Du hattest einen schönen Tag mit der Famlie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Danke schön! Ich hatte einen schönen Tag, auch wenn ich gar nicht älter werden wollte.

      Delete
    2. Das kenne ich von Mumpel, sie möchte auch nie älter werden. :-)

      Delete
    3. Lustig, die meisten Kinder wollen doch eigentlich immer älter werden, nicht wahr?

      Delete
    4. Mumpel möchte nicht Erwachsen bleiben, ,sie möchte gern Kind bleiben. Ich denke das legt sich bald. :-)

      Delete
    5. Ja, bald will sie vielleicht ihren Führerschein machen :).

      Delete
    6. Ich hoffe nicht. Naja das geht ja sowieso noch nicht. Ich versuche, jede Phase so zu nehmen wie sie ist. :-)

      Delete
    7. Das ist gut, die Phasen gehen ja auch so schnell vorüber!

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.