Friday, May 15, 2020

Almost Weekend/Fast Wochenende


We have had some strange weather: It got quite hot and then we had a storm.  Now it is quite cold again.  In the picture, Julius is hiding in the shade because he was too hot. 

Wir haben komisches Wetter gehabt: Es ist fast heiß geworden, aber dann gab es ein Gewitter und jetzt ist es wieder ziemlich kalt.  Julius liegt auf dem Foto im Schatten, weil ihm zu heiß war.  

I thought I was done with my college semester, but these last few days have brought more work: We have a brochure about our department that needs to be updated and I just finished my suggestions for the update.  And now we are looking into changing our current placement exam, which also requires research.  One of my students has asked me to send him some German literature recommendations for the summer, and my two Incomplete cases also need some "reminders."  And of course, I am still working on the movie subtitles.

Ich hatte eigentlich gedacht, daß ich mit meinem College Semester fertig wäre, aber die letzten paar Tage hat mir mehr Arbeit gebracht:  Unsere Abteilung hat eine Broschüre über die Fremdsprachen beim College und die muß überarbeitet werden.  Ich habe gerade meine Vorschläge dafür abgegeben.  Dann wollen wir vielleicht einen anderen Einstufungstest für die Sprachen einführen.  Auch dafür muß man sich nach einem geeigneten Ersatz umsehen.  Ein Student hat mich gebeten, ihm ein paar Lektürevorschläge auf Deutsch für den Sommer zu schicken, und meine zwei Nachzügler müssen auch öfter ermahnt werden.  Und natürlich sind meine Filmuntertitel auch noch nicht fertig.  


We have been reading many interesting books lately (what else can you do?  Western New York, unlike some central parts, has not gotten permission to open anything up so far).  Our read-aloud for supper is Detectives in Toga (but we are reading the original German version Caius ist ein Dummkopf).  And I am reading The Moonstone for myself.  A few weeks ago, I finished The Awakening of  Miss Prim, which I really liked -- although it was a bit strange sometimes.  (All links are Amazon affiliated links.)


Wir lesen viele interessante Bücher im Moment, weil man ja nichts anderes tun kann.  Der Westen von New York kann, im Gegensatz zu den Landkreisen in der Mitte des Staates, nichts wieder aufmachen, weil wir die Bedingungen für eine Lockerung der Bestimmungen noch nicht erfüllen konnten.  Also lesen wir.  Zum Abendbrot gibt es im Moment Caius ist ein Dummkopf.  Und ich selber lese Der Monddiamant auf Englisch.  Ich habe vor einigen Wochen Das Erwachen der Señorita Prim gelesen.  Es hat mir sehr gut gefallen, auch wenn es manchmal ein wenig eigenartig war. 

6 comments:

  1. Danke für die Buchtipps! Der Monddiamant wäre etwas für mich, ich mag gerne Kriminalromane lesen. Ach herrje, doch noch nicht fertig, es scheint kein Ende zu nehmen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gern geschehen. Der Monddiamant ist ein altes Buch, also ein wenig altmodisch geschrieben, aber bisher weiß ich wirklich nicht, wo der Diamant ist, man kann es nicht erraten. Nein, wir müssen auch so langweilige Weiterbildungskurse per Computer machen, damit man besser online unterrichten kann.

      Delete
    2. Irgendwas gibt es immer, was gemacht werden muss, hier ist es auch nicht anders. Altmodisch geschrieben macht mir gar nichts aus, im Gegenteil.

      Delete
    3. Ja, die Arbeit hört nie auf. Dann würde Dir das Buch bestimmt gefallen.

      Delete
  2. Oh, I would like to read _The Moonstone_. I read _The Woman in White_ many years ago . . and _Detectives in Togas_ looks wonderful too. We've never read that series. I have one of the Roman Mysteries by Caroline Lawrence out from the library. Have you ever read any of those?

    That is a very sweet picture of Julius. The weather has been funny here too. It was very warm yesterday and today and now it's cold this evening. We haven't had snow, however! My sister did get a snowstorm last weekend in Connecticut.

    The brochure sounds like it would be fun to work on. Good luck with those students who still have deadlines! It's nice that one asked for reading recommendations. What did you recommend?

    ReplyDelete
    Replies
    1. I have never read anything by this author, but Peter read "The Moonstone" in college. It was a birthday present for Miriam and now I am reading it. No, I don't know those Roman mysteries. The "Detectives in Togas" are old, older than I am :).

      Yes, that is when we also got a snowstorm, but I think we are done with snow now.

      I recommended mostly Easy Readers, some of them adapted literature. In case you are interested, I can forward you the e-mail I sent him. It would be too long to type here.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.