Monday, July 25, 2022

Und sagte kein einziges Wort/And Never Said a Word

Paid link

Miriam and I started reading Und sagte kein einziges Wort (And Never Said a Word).  She is taking an honors colloquium next fall and this book is on the reading list.  The students will be reading it in English, but we thought we should read it in the original before the fall.  We just finished our medieval book The Time Traveller's Guide to Medieval England (paid link), which we had bought in London.  It was quite interesting!  Veronika and I are reading the German Kleider machen Leute.  They are still working eight hours a day, so we have to read at night.

Miriam und ich haben mit Bölls Und sagte kein einziges Wort angefangen.  Sie macht nächstes Semester ein Seminar, in dem dieses Buch auf Englisch gelesen wird.  Da haben wir gedacht, daß wir es vor Semesterbeginn auf Deutsch lesen sollten!  Wir haben gerade unser Buch über das Leben im Mittelalter in England zu Ende gelesen.  Wir haben es in London gekauft und angefangen.  Es hat uns gut gefallen.  Veronika und ich lesen Kleider machen Leute.  Die beiden arbeiten immer noch acht Stunden am Tag, also müssen wir abends lesen.  


2 comments:

  1. It's nice to sit back and read books together during the summer :) (Especially on warm days.)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes. I also cherish these times because they will be over sooner than I would like.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.