Friday, July 15, 2022

Morning in Town/Morgen im Dörfchen

Flora had her violin lesson earlier than usual today because Peter and Charlotte needed the car in the afternoon for ballet and grocery shopping.  While waiting for Flora to finish her lesson, I saw a fawn crossing the road.

Flora hatte heute Geigenstunde früher als normalerweise, weil Peter und Charlotte das Auto am Nachmittag für Ballett und den wöchentlichen Lebensmitteleinfkauf brauchten.  Als ich auf Flora gewartet habe, lief auf einmal ein Rehkitz über die Straße.







After her lesson, we stopped at the new bakery in town: The place was packed with people we knew!
Nach ihrer Geigenstunde waren wir in einer neuen Bäckerei: Es wimmelte nur so von Leuten, die wir kannten!


We also saw this truck with milk from around here.
Und dieser Milchlaster transportierte Milch aus der Gegend.

I had already put tilapia and baked vegetables into the oven before we left for her lesson.  The oven was set to timed baking and the food cooked itself during our absence.

Ich hatte schon Fisch und eine Gemüsemischung in den Backofen gesteckt, bevor wir zum Geigenstunde gefahren waren.  Den Ofen hatte ich so programmiert, daß das Essen fertig gekocht war, als wir wieder zu Hause waren.




4 comments:

  1. Die sehen sehr niedlich aus und ist das nicht nett wenn man alle möglichen Bekannten trifft und kurz mit ihnen quatschen kann? Ich mag das.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So zerbrechliche Beine haben die! Ja, ich war überrascht, wie viele Leute dort waren, die man sonst nicht zusammen trifft.

      Delete
  2. It's so nice coming home to a cooked meal. I haven't done this in awhile, but it was always very satisfying :)
    The fawn is very cute . . I wonder if its mother was around?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it was a relief not to have to worry about cooking after her class. I did not see the mother, but I am sure she must have been somewhere.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.