Friday, July 10, 2020

Sprinkler/Rasensprenger


Peter ordered a sprinkler over a week ago and it finally came.  We thought that it would come in handy for those unbearable summer temperatures.  Supposedly, it was one degree less than yesterday -- the heat record for yesterday was actually broken -- we only had 95 degrees today, but I didn't notice a difference at all.  Cooling off in the sprinkler was a wonderful idea today.


Peter hat einen Rasensprenger schon vor einer Woche bestellt und heute ist er endlich gekommen.  Wir haben uns gedacht, daß er uns bei diesen unerträglichen Sommertemperaturen gute Dienste leisten wird.  Angeblich war es heute ein Grad kälter als gestern (gestern ist der bisherige Hitzerekord für den 9. Juli gebrochen worden), nur 35 Grad, aber ich habe keinen Unterschied gemerkt.  Die Rasensprengerdusche war wundervoll!



I have been making popsicles every day.
Ich mache im Moment jeden Tag Leckeis.  

This morning, I opened a new soap Peter gave me.  We were reading about a soap factory in Ancient Rome that made soaps with mimosa.  It looks almost too pretty to use and smells very nice.

Heute morgen habe ich eine neue Seife, die Peter mir geschenkt hat, geöffnet.  Wir haben über eine Seifenfabrik im Alten Rom gelesen, die Seife mit Mimosenduft gemacht hat.  Die Seife ist fast zu hübsch zum Benutzen und duftet sehr gut.  













No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.