Thursday, July 18, 2019

Little Outing/Kleiner Ausflug


Jonathan, Miriam, and I drove to Cuba, NY, today.  We looked at the Cheese Museum and the Opera House, had some coffee, went to the Cheese Shoppe, and drove back along Cuba Lake.  We had a nice time and it was good to take a break from our regular day.

Jonathan, Miriam und ich sind heute nach Cuba gefahren.  Wir haben uns das Käsemuseum und das Opernhaus angesehen, haben Kaffee getrunken, waren im Käseladen und sind am See entlang zurückgefahren.  Es war eine schöne Abwechselung vom Alltag.  

Learning about how cheese is made.
Hier lernt man, wie Käse hergestellt wird.

 Hard to see, but this map shows where butter and cheese was being made.
Man kann es nicht gut sehen, aber hier sieht man, wo Käse und Butter hergestellt wurden.

 Cheese box
Käsekiste





Coffee house
Kaffeehaus



Seneca Indian Reservation
Reservat der Seneca Indianer

 Cuba Lake
Cuba See



 Interesting building
Interessantes Gebäude


 
 Back home, this little fellow greeted us.
Zu Hause hat uns dieser Geselle gegrüßt. 







10 comments:

  1. We visited the cheese making shop in Vermont at Shelburne Farms. It's fun to see. Did you pick out any cheese to bring home? Is the little fellow a ground hog?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, we bought a Beemster Old Gouda cheese. Jonathan knows that one from his visits to Germany :). Yes, he is! Flora says he lives in our yard. I had never seen him before.

      Delete
    2. Hello Eva, I usually read your blog on the Firefox browser. However, for some reason that browser doesn't bring up the reply box when I click on it, so now I'm answering this on the Chrome browser.

      Beemster Old Gouda is delicious! I haven't had it in awhile. That was a nice treat for all of you . . My sister and brother-in-law had groundhogs for many years and they would tunnel beneath their backyard lawn. When you walked around on it, the ground felt springy where the tunnels were. They don't seem to have so many these days. Perhaps because they have a cat who now wanders around the property!?

      Delete
    3. Different browsers do change the way a blog looks. I think the best browser for Blogger is Chrome.

      Well, there are plenty of cats around here and we used to have a groundhog somewhere close to our ditch, but never in the backyard. I have not noticed any tunnels so far. I am not sure what Julius would do with a groundhog.

      Delete
  2. Ich war mit den Kindern vor ein paar Jahren in Cheddar, UK im Käsemuseum, das war auch sehr interessant zu sehen, wie er gemacht wird und wo und wie lange welcher Käse schon lagert. Man konnte den Arbeitern durch eine Fensterscheibe zusehen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ich wußte gar nicht, daß das ein Ort ist! Deine Beschreibung klingt so wie die Käsefabrik in Gruyère, wo ich mal war. Das war ganz schick!

      Delete
    2. Das wusste ich auch nicht, dass das ein Ort ist, bis ich da war! Cheddar liegt in Somerset und ist wohl schon seit 11.000 vor Christus bewohnt! Dort gibt es auch Höhlen die man besichtigen kann, was wir aber nicht mehr geschafft haben. Kletteraktivitäten gibt es in dem kleinen Ort auch und wir haben auf unserer Fahrt Richtung Dorf zwischen hohen Felsen jede Menge Steinböcke gesehen, die teilweise über die Straße liefen.

      Delete
    3. Sind die Höhlen für die Reifung des Käses benutzt worden? So macht man es ja mit Schimmelkäse. Der Ort klingt eigentlich ganz schick.

      Delete
    4. Nein, soweit ich das verstanden haben sind sie dafür nicht benutzt worden. Aber der Ort war einfach schön und Schluchten und Höhlen haben ja immer was tolles finde ich.

      Delete
    5. Das stimmt. Ich will mit meinen Kindern immer noch in eine Tropfsteinhöhle, aber es gibt in unserer Nähe keine!

      Delete

Welcome and leave a comment if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.