Sunday, March 10, 2019

Lent/Fastenzeit



My aunt gave me a religious book about what it means to be a Christian for my birthday.  I am reading it now for Lent.  It was written by Reinhard Körner, a member of the Carmelites.

Meine Tante hat mir ein religiöses Buch zum Geburtstag geschenkt, welches ich jetzt während der Fastenzeit lese. Es heißt  Christ sein auf den Punkt gebracht.  

We are also using the Lenten children's materials from Missio (Mission Together) again.  We used them the last time we were here in London during Lent.


Wir benutzen auch die Fastenzeitmaterialien von der britischen Kinderabteilung von Missio.  Wir haben diese Materialien schon vor zwei Jahren hier in London benutzt.    

And no Lent without Lacy's Lenten calendar!
Und ohne den Kalender von Lacy geht die Fastenzeit gar nicht!





No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.