Monday, August 5, 2024

Summer Camp/Ferienlager

This week we are driving every day to summer camp (and back again).  Here are a few pictures of today.

Diese Woche fahren wir jeden Tag zum Ferienlager und auch wieder zurück.  Hier sind ein paar Fotos von heute.

After dropping off the girls, I worked in this brand new library.
Nachdem ich die Mädchen abgeliefert hatte, habe ich in dieser funkelnagelneuen Bücherei gearbeitet.



I had made myself a salad at home and ate that at Wegmans.  Look at these pretty flowers on their tables!
Meinen Salat, den ich zu Hause gemacht habe ich dann bei Wegmans gegessen.  Sie hatten so schöne Blumen auf dem Tisch!

I ran some errands and returned to Wegmans to work outside.
Nachdem ich ein paar Besorgungen gemacht hatte, ging es wieder zu Wegmans zurück, wo ich dann draußen gearbeitet habe.

I was lucky not be drenched by one of the frequent storms that were moving through today.  There was even a tornado in Buffalo!
Ich hatte Glück, daß es gerade nicht geregnet hat.  Den ganzen Tag gab es immer mal wieder ein Gewitter und in Buffalo sogar einen Tornado!

I picked up my camp workers and back home we drove.
Meine beiden Arbeiterinnen habe ich dann abgeholt und es ging wieder nach Hause.

Miriam was already waiting with supper for us: She worked in the campus bookstore today, but had time to cook for us.
Miriam hatte schon das Abendbrot für uns fertig.  Sie mußte im Buchladen des Colleges arbeiten, aber hatte noch Zeit, für uns zu kochen.




4 comments:

  1. How fun to visit a brand new library. The polka dot chairs are colorful! My college town had a new library when I was there. It was beautiful! I was able to get a library card and check out books. I sometimes would go and study there just as a nice change from the college library.

    It was a busy day for you! I love the photo of Flora and Veronika . . they look a little weary and hot! I bet it was a fun day, however. And it seems you were able to get a lot done too. How nice to come home to Miriam's delicious meal :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I had no idea they had built a new one. I was on my way to the old building, but the library had moved. Luckily, there were signs where it was. Libraries can have a huge effect on study habits, I think. A well-designed library can really help you study.

      After taking care of those children in their groups, they are always exhausted. And it is hot during summer camp, especially because they do so much walking or cooking/baking. Flora's group also did gardening. It was wonderful to have Miriam help with the cooking and putting food on the table.

      Delete
  2. Wie schön die Bücherei aussieht! Und Du hast Dir ein schönes Fleckchen zum Arbeiten und Essen ausgesucht. Ich glaube das beantwortet meine Frage aus dem letzten oder vorletzten Post - Du bleibst dort wenn die Mädchen arbeiten. Ganz schön langer Tag für Euch alle aber die Mädels sehen glücklich aus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sie ist sehr schick und ganz neu! Ich konnte sie erst nicht finden, weil ich an die alte Stelle gefahren bin, wo sie früher war, doch sie ist umgezogen, eben in dieses neue Gebäude. Ja, ich arbeite in der Bücherei und fahre dann zum Supermarkt, wo es eine schöne Eßecke gibt. Da esse ich mein Mittagessen. Es eine lange Fahrt, wir sind von ca. 8 Uhr morgens bis abends um 18.00 Uhr weg, doch es macht den Mädchen großen Spaß und sie sammeln wertvolle Erfahrungen.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.