Monday, January 25, 2021

Busy/Viel zu tun

I am quite busy right now with Peter teaching regularly again (the semester has started), Jonathan's grad school applications (language evaluations, finding undergraduate records), writing the second quarterly reports for the local school district, and Charlotte having gone back to her college.  As soon as I have some breathing space, I will write again.

Ich bin im Moment sehr beschäftigt: Das neue Semester hat begonnen und Peter unterrichtet wieder regelmäßig, Jonathan schreibt an seinen Bewerbungen für einen Magisterstudiengang/Jurastudiengang (dafür muß ich Fremdsprachenbewertungen schreiben und auch Unterlagen finden, die ich noch von seiner Bewerbung für den Bachelor habe) und Charlottes Abreise zu ihrem College.  Außerdem mußte ich die zweiten Quartalszeugnisse für die Kinder schreiben und an die Schulbehörde schicken.  Wenn ich wieder freier atmen kann, schreibe ich auch wieder mehr.


2 comments:

  1. Good luck with all your work, Eva! Is Jonathan home for the next semester, or does he return again soon? I can't remember if he is still on break.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Jonathan left last Sunday. His classes start this coming Monday. He had to go back earlier because he is a prefect. This will be his very last semester!

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.