Friday, May 27, 2022

Improvement/Schon viel besser

The plants we bought on Thursday are outside, waiting to be planted.  We have had too much rain lately.

Die Pflanzen, die wir am Donnerstag gekauft haben, warten darauf, gepflanzt zu werden.  Bisher hat es zu viel geregnet.  



Miriam did a great job cleaning up her raised bed.
Miriam hat auf ihrem Hochbeet sehr viel Unkraut gejätet.

Our new Dixit game
Unser neues Dixit Spiel

Miriam and Flora went to their art teacher to work on some unfinished paintings.  There will be the students' annual art exhibition in town soon.

Miriam und Flora waren bei ihrer Kunstlehrerin, um einige Bilder fertig zu malen, die sie letztes Jahr angefangen haben.  Bald findet die Kunstausstellung statt, die diese Lehrerin jedes Jahr im Ort organisiert.


10 comments:

  1. Dixit looks fun :) and the flowers are very pretty. What is Miriam growing?

    ReplyDelete
    Replies
    1. She has some plants in there that survived the winter: Flowers (I am not sure which ones), chives, and strawberries. She bought some plants she wants to plant, but I am not sure what she ended up getting because she went with Peter to buy them. They have been playing Dixit almost every day.

      Delete
    2. How are Miriam's strawberries? We've had so much rain that I thought the strawberries would be sweet this year, but the ones at our green market haven't been. I'm not sure if it's the type of hybrid strawberry, or because it wasn't warm enough . . I've made several batches of rhubarb and strawberry compote because the berries weren't sweet enough for me and I add much sugar or honey to the compote.

      Delete
    3. No fruit so far. We also had local strawberries the other day and thought the same thing: Kind of pale and not very sweet and I thought it was because it has not been warm so far. They were also very watery. I have not seen much rhubarb in the stores around here this year. Was your rhubarb local?

      Delete
  2. Das sind sehr hübsche Farben, die Blumen, die Ihr gekauft habt. Ich habe vor kurzem ein Interview gesehen mit einem Engländer mit großem Garten, der NIEMALS seine Beete umgräbt und damit hervorragende Erfahrungen gemacht hat. So entsteht viel weniger Unkraut und die Pflanzen wachsen trotzdem sehr gut. Ich dachte, das interessiert Dich vielleicht. Ich überlege, das mit meinen Beeten jetzt auch so zu machen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Interessant, doch ich glaube, man braucht dann guten Boden, um das so zu machen. Unser Boden hat so viele Steine, daß man einfach umgraben muß, um ein paar dieser Steine zu beseitigen.

      Delete
    2. Steine sind blöd und das Umgraben ist so anstrengend!

      Delete
    3. Ja, deswegen gibt es hier auch kaum Ackerland, weil es zu viele Steine gibt!

      Delete
    4. Wahnsinn, das wusste ich auch nicht.

      Delete
    5. Ich glaube, daß es mit der Bodenbeschaffenheit Richtung Buffalo und Rochester besser aussieht. Da haben die Gletscher guten Boden liegen lassen, doch hier unten nur Steine.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.