Thursday, February 4, 2021

Math, French, Blue Skies/Mathe, Französisch, blauer Himmel

Hello again!  Jonathan and I finished ordering his books for the new semester.  He will be doing an English literature class on Arthurian literature and also an advanced French class (conversation).  There is an honors class he is doing and he will be writing his senior thesis.  We are still working on his applications for graduate schools.   

Hallo!  Ich habe Jonathans Bücher für das neue Semester (mit seiner Beteiligung) bestellt.  Er macht ein Literaturseminar über verschiedene Artuslegenden und ein Seminar französische Konversation.  Dann macht er ein "Honor Seminar", also ein Seminar für die besten Studenten seines Jahrgangs, und schreibt seine Abschlußarbeit für Politikwissenschaft.  Wir müssen auch immer wieder etwas für seine Bewerbungen für den Magister/das Jurastudium ausfüllen und so bin ich ziemlich beschäftigt.  

Here at home, Flora is playing multiplication games with me and Lavender.
Hier zu Hause spielt Flora Mathespiele zur Multiplikation mit mir und Lavendel.  



We have had some blue skies!!!
Der Himmel ist im Moment mal blau!!!

For French, Flora has been working on a lapbook about Mimi, the Mouse.  
Für Französisch hat Flora ein Klappbuch gestaltet, in dem es um Mimi, die Maus geht.  











Miriam is doing a main lesson on architecture after finishing her Hillsdale "Economics 101" course.  Here, she is making a windmill.  
Miriam macht eine Architekturepoche, nachdem ihr Wirtschaftskurs von Hillsdale College fertig geworden ist.  Hier baut sie eine Windmühle.  

Practicing dictation: Flora
Übung zum Diktat: Flora

Chemistry: Veronika
Chemie: Veronika

A bit of geometry from Flora
Ein bißchen Geometrie von Flora




8 comments:

  1. Ganz schön fleißig seid Ihr wieder, das sieht alles sehr sehr gut aus, was macht Ihr alles in der Architektur-Epoche?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wir machen einen Überblick über die Geschichte der Architektur und eben dieses Mühlenprojekt von Miriam. Ich poste heute noch ein Link für eine schicke deutsche Architekturserie für Schüler.

      Delete
    2. Das hört sich gut an ich bin gerade bei Dir wieder am Stöbern, wir waren das ganze Wochenende in der Werkstatt, allerdings diesmal in eigener Sache!

      Delete
    3. Ja, genau den meine ich. Ich stelle das bald ein.

      Delete
  2. The girls' projects look like a lot of fun, and Jonathan's classes sound wonderful. He'll be busy this semester, with his thesis and finishing up graduate applications. I wish him luck with that. Does he have hopes to attend a particular place?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, he will be busy. It must be bitter-sweet to know you are almost done. He is applying to some top law schools (Harvard, Yale, Columbia) and then some other ones (Georgetown, George Washington, Chicago, Notre Dame). I might be forgetting some. We will see where he gets in.

      We have done a lot of creative things recently. Maybe it is good we cannot go places . . .

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.