Monday, September 2, 2019

Momo, etc.


Momo, by the German author Michael Ende, was one of my favorite books when growing up.  I have read it to Jonathan, Miriam, and Charlotte, and now I am reading it again, but this time to Veronika and Flora (and Miriam is also listening).

Momo war eins meiner Lieblingsbücher, als ich jünger war.  Ich habe es schon Jonathan, Miriam und Charlotte vor einigen Jahren vorgelesen.  Jetzt lese ich es Veronika und Flora vor und Miriam hört auch wieder zu. 

Today was our first day of college classes.  I have a nice group of students.
Heute war Semesteranfang.  Ich habe eine nette Gruppe von Deutschstudenten. 

Today is Labor Day and Jonathan and Charlotte had a day off.  Jonathan drove up to Lake Erie to visit Charlotte.  They spent a wonderful day together, doing a lot of sight-seeing.  Our college does not take any time off for Labor Day.  We use the day for "labor."

Heute ist "Tag der Arbeit" in Amerika.  Jonathan und Charlotte hatten frei und deshalb ist Jonathan zum Eriesee gefahren, um Charlotte zu besuchen.  Sie haben einen sehr schönen Tag miteinander verbracht und viel unternommen und gesehen.  Unser College benutzt den "Tag der Arbeit" zum Arbeiten und wir haben nicht frei.    

 St. Peter Cathedral: The stained glass windows are from Munich, Germany!
Petrus Kathedrale: Die Fenster stammen aus München!







Lake Erie
Eriesee





Turtle
Schildkröte

8 comments:

  1. It was fun catching up with Charlotte on her stories :-). We started first day back with home school yesterday, not a pretty sight 😜😂. The day did improve and there were even smiles at some point!

    ReplyDelete
    Replies
    1. She was happy to have Jonathan there for a day. Many students from close by had left for the long weekend to go home. I am sorry that your first day did not go as planned. But you know what, it can only get better from now on :). I am not ready to start our new school year next Monday, but we will start, no matter what. At least I know now that in spite of many ups and downs, my children do well in life after homeschool. That is something to keep in mind.

      Delete
  2. It's so nice that Jonathan and Charlotte are near enough for visits, and these are lovely photos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, they both had a very good time. They have always been close when growing up. They used to do everything together and thus it is nice they still do. Erie has some really nice areas.

      Delete
  3. Momo fand ich als Kind als Buch auch toll. Wir hattenn es auch als Kassette und das war mir damals sehr unheimlich, genau wie der Film auch, vor dem hab ich richtig Angst gehabt. Fenster aus München, toll! Die Kuppel ist sehr schön.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den Film habe ich nie gesehen und ich glaube, den möchte ich auch nicht sehen, weil ich so eine eigene Vorstellung von den handelnden Figuren habe, die bestimmt anders im Film dargestellt werden.

      Es gibt hier relative viele Kirchen mit deutschen Kirchenfenstern. Früher haben die Amerikaner einfach keine Kirchenfenster machen können. Es fehlte an Glas und es gab kaum Glaswerke. Daher kommen die Fenster aus Deutschland.

      Delete
    2. Das verstehe ich. Bücher, an denen mir wirklich was liegt, die gucke ich auch nicht als Film denn als Film ist die Handlung nie die gleiche. Eigentlich immer findet man die Filme schlechter.

      Interessant, das wusste ich gar nicht dass die Amerikaner noch nicht lange Glas machen.

      Delete
    3. Ich glaube, sie hatten einfach nicht die "Zutaten" für Glas.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.