Friday, January 8, 2010

Learning Notes/Lernanmerkungen

What have we learned this week?  Jonathan started Greek mythology, Charlotte covered many parts of speech, Miriam finished the discussion of the numbers 1-12 and moved into multiplication, and Veronika, inspired by the preschool program Before Five in a Row, started activities around the picture book
Prayer for a Child.  Everybody worked on math and everybody worked on English.  There was also time for reading:  Jonathan finished The Boy Knight of Reims, which inspired him to read about Gothic architecture; Charlotte is on the last pages of Indian Captive: The Story of Mary Jemison, which ties in with New York State history; and Miriam is working her way through Little Stories for Little Folks from CHC.  Today, Charlotte read in another D'Aulaire book, Columbus, and Jonathan continued his American history studies with This Country of Ours (Yesterday's Classics), which can be also found for free online.  We've discovered that there are many great children's books for free online.  Our favorite resources to find them are: Main lesson, Happy Hearts Homeschooling Library, and An Old-fashioned Education.  In the afternoon, everybody busied himself with Artistic Pursuits, a great art program that incorporates art history and comes in different levels.  Tomorrow is cleaning day, baking day, and we do still need to write many thank you notes from Christmas.  There's also a pile of laundry to iron.... 

ARTistic Pursuits, 4-6 Book One, The Elements of Art and CompositionThis Country of Ours (Yesterday's Classics)Indian Captive: The Story of Mary JemisonPrayer for a ChildWas haben wir diese Woche gelernt?  Jonathan hat mit der griechischen Sagenwelt angefangen, Charlotte die Wortarten vertieft und Miriam die Zahlen 1-12 beendet.  Heute hat sie mit Multiplikation angefangen.  Veronika hat 
Prayer for a Child im Rahmen des Vorschulpro-grammes Before Five in a Row behandelt.  Wir lesen eine Woche das gleiche Bilderbuch und machen verschiedene Aktivitäten dazu.  Jonathan hat The Boy Knight of Reims zu Ende gelesen, ein Buch was den Bau der Kathedrale Columbus
von  Reims aus der Perspektive eines Jungen, der dabei mithilft, beschreibt.  Mit diesem Buch ist Jonathans Interesse am Bau der gothischen Kathedralen geweckt worden.  Charlotte ist fast mit Indian Captive: The Story of Mary Jemison fertig.  Auf Deutsch heißt das Buch Die Abenteuer der jungen "Maisblüte", welches im Staate New York  spielt und gut zu unserer Einheit über die Geschichte des Staates von New York paßt .  Miriam liest sich durch die lustigen Leselernhefte von Catholic Heritage Curriculum: Little Stories for Little Folks.  Heute haben wir auch amerikanische Geschichte gemacht.  Jonathan hat in H. E. Marshalls Buch This Country of Ours (Yesterday's Classics) gelesen, welches man auch kostenlos im Internet finden kann.  Wir haben herausgefunden, daß man viele gute Kinderbücher einfach ausdrucken kann (u.a. bei An old-fashioned Education, bei Main lesson und bei Happy Hearts Homeschooling Library).  Charlotte hat ein anderes D'Aulaire Buch gelesen: Columbus.  Heute nachmittag haben alle Kinder glücklich an Artistic Pursuits gearbeitet.  Dieses Programm verbindet Kunstunterricht mit Kunstgeschichte und kann vom Kindergarten (Fünfjährige) bis zur 12. Klasse benutzt werden. 
Morgen ist Putztag, Backtag und es müssen noch viele Bedankmichbriefe von Weihnachten geschrieben werden.  Außerdem ist der Bügelberg wieder ziemlich hoch...


Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.