Friday, January 27, 2017

Some of Flora's Day/Ein wenig von Floras Tag

 Math lessons
Mathelektion

 She thought this number story was really funny.
Sie hat gedacht, daß diese Zahlengeschichte sehr lustig war. 





Writing out the numbers to 100.
Sie schreibt die Zahlen bis 100.


We also did one lesson in Ray's Arithmetic.  A very good book for auditory learners.  Wir haben auch eine Lektion aus Ray's Arithmetic gemacht.  Ein sehr gutes Buch für auditive Lerner.  

Timed math drill
Matheblatt auf Zeit

 Phonics story: We are working on level 2 of  Little Stories for Little Folks.
Geschichte zum Lesenlernen



 Ant and Bee: Review of the alphabet.
Wir wiederholen das Alphabet mit dieser lustigen Geschichte. 



Spelling
Rechtschreibung


 Saint Francis and the Birds.  We are using Stories of the Saints.
Hl. Franziskus und die Vögel.  Wir lesen aus Heiligenlegenden.




 Taking a break in our modern swing, which is in the living-room!
Kleine Pause in der modernen Schaukel, die sich im Wohnzimmer befindet.  

 
During quiet time, after lunch: "Is this the story I should listen to?"  (We are going through the very nice audio book Shakespeare's Storybook.)

Während der Mittagspause fragt sie: "Ist das die richtige Geschichte, die ich hören soll?"  (Sie hört im Moment Kinderversionen von Shakespeares Stücken.)

 Our afternoon walk: We are going through Aberdeen Park.  This was "our park" 13 years ago.  Here I would take Jonathan, Charlotte, and Miriam to get fresh air and to run around.

Am Nachmittag haben wir Aberdeen Park besucht.  Vor 13 Jahren war das "unser Park".  Hier war ich immer mit Jonathan, Charlotte und Miriam, damit sie täglich frische Luft bekamen und sich bewegen konnten.

 Walking to a different branch of the library, our old branch.
Wir sind zu einer anderen Zweigstelle der Bücherei gegangen, die früher unsere Zweigstelle gewesen ist. 

 Veronika is getting good at checking out books with the automated system.
Veronika kann schon gut alleine Bücher mit dem Automaten ausleihen.

 Roses in January!
Rosen im Januar!

 Walkng back home and passing Christ Church.
Wir gehen wieder nach Hause und kommen bei der Christus Kirche vorbei.

 Monument remembering Queen Victoria
Ein Denkmal für Königin Viktoria

After supper: Playing with the train tracks.
Nach dem Abendessen kann noch schnell mit den Eisenbahnschienen gespielt werden.


6 comments:

  1. What a fun day of learning and walking in the neighborhood, Eva! Flora is doing such wonderful work. Please tell her that I like her picture of St. Francis and the birds very much.

    We have an automated check out machine in our branch. However, I do prefer having a person check out my books :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, Flora actually starts to recognize local landmarks now and feels more at home. At the beginning she kept saying she wanted to go back home. I think the busy life here is too much for her system. She also gets motion-sickness on the buses and subways. It is quite difficult for her. I will tell her you liked her St. Francis. When the other children saw her picture they all remembered what they drew when they did that legend. It is nice for me to notice how important that work has been with them: They all remember!

      We do not have an automated system with our libraries at home. I know all the people that check out my books. When I enter my branch, they get my reserved books ready for me right away while I am browsing their collection. I do not have to show my card or tell them I have some books to pick up. They simply know! Very different here, no personal touch.

      Delete
  2. What a lovely day. Flora you worked very hard in your lessons and deserved that indoor swing time!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. She is getting better at working for longer stretches. Right now she is watching "The Little Princess" on YouTube, very British :). Thanks for your kind words. Did you know that this weekend is the Big Garden Bird Watch? Jonathan, Miriam, and Charlotte counted birds in a park. They also counted rats!

      Delete
  3. Wie schön! Weißt Du was, Eva, ich danke Dir dass ich mir bei Dir immer wieder Anregungen für Bücher für die Kinder holen kann. Auch in englisch lesen wir jetzt die ersten Bücher. Kennst Du das Buch "Ich will Dein Bruder sein" von Jakob Streit? Daraus haben wir unter anderem mit Ronja die Geschichte vom heiligen Franziskus gelesen. Das hat ihr am Besten gefallen. Die Streit Bücher sind einfach toll, finden wir alle. Natürlich ist Robin jetzt rausgewachsen, doch zu den verschiedenen jahreszeitlichen Festen hört er gerne nochmal zu wenn wir lesen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Das freut mich, daß meine Bücher auch anderen weiterhelfen. Ich freue mich auch immer, wenn ich bei anderen Leuten neue Bücher entdecke. So helfen wir uns gegenseitig weiter. Das Buch von Jakob Streit habe ich meinem Neffen geschenkt, aber selbst bisher noch nicht gesehen. Wir haben zwei Einzelbücher von Jakob Streit über Heilige: Columban und Odilie. Die sind sehr schön. Meine Kinder hören auch die Streit Bücher gerne, auch die älteren Kinder. Jakob Streit war eben noch ein echter Volksschullehrer.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.