Sunday, February 21, 2010

Happy Birthday!/Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag!

Putting the Heart Back into Teaching: A Manual for Junior Primary TeachersPinzon Apple and Potato Peeler, Corer, and SlicerI'm one year older, 42!  We had a wonderful day with good food and nice presents.  The children all made me cards and gave me hugs and kisses.  Jonathan gave me an apple peeler, Charlotte made me a triptych out of yellow transparent paper to put before a candle so that the light shines through and a certificate for a mystery present (I'll find out when it gets here).  Miriam, Veronika, and Flora gave me new colorful placemats, and my dear husband a copy of Putting the Heart Back into Teaching, a book which is out of print, but one of my favorites for teaching lower grades.  I also received tubers for a Peruvian wonderflower.



Woran sie glaubten - wofür sie lebtenTHE FLYING CLASSROOMDas fliegende Klassenzimmer. ( Ab 10 J.).Two other books I received are Das fliegende Klassenzimmer by Erich Kästner (The Flying Classroom) and Woran sie glaubten - wofür sie lebten, which offers a short description every day of an important figure from politics, art, science, philosophy, or religion. 


Ich bin ein Jahr älter, 42!  Wir hatten einen schönen Tag mit gutem Essen und interessanten Geschenken.  Die Kinder haben mir alle Karten gebastelt und mich mit Umarmungen und Küssen am Morgen begrüßt.  Jonathan hat mir einen Apfelschäler geschenkt, Charlotte ein Triptychon aus gelbem Transparentpapier für eine Kerze und einen Gutschein für ein Geheimnisgeschenk (ich finde heraus, was es ist, wenn es hier ankommt), Miriam, Veronika und Flora neue Platzdeckchen.  Mein lieber Mann hat mir ein Buch geschenkt, das leider vergriffen und schwierig zu finden ist: Putting the Heart Back into Teaching: A Manual for Junior Primary Teachers.  Es ist eins meiner Lieblingsbücher, um die unteren Klassen zu unterrichten.  Außerdem habe ich noch Knollen für Wunderblumen und zwei Bücher bekommen: Das fliegende Klassenzimmer und Woran sie glaubten - wofür sie lebten  Das letztere stellt jeden Tag eine andere Persönlichkeit aus Politik, Kunst, Naturwissenschaften, Philosophie oder Religion vor. 










 Blowing out the candle./Beim Kerzenausblasen.
  
Free Signature Generator

1 comment:

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.