Monday, May 6, 2024

Highway Driving/Autobahnfahrt

We had to pick up a rental car and used this opportunity to squeeze in some highway driving for Veronika.  She did a very good job!

Wir mußten einen Mietwagen abholen und haben das mit dem Fahren auf der Autobahn für Veronika verbunden.  Sie ist sehr gut gefahren.











We got some groceries at Wegmans.
Beim Supermarkt haben wir ein bißchen eingekauft.



The Amish have done their washing.
Die Amische haben ihre Wäsche gewaschen.

After we had come home again, the girls got ready for ballet.  I drove them there and continued on to the library where I calculated the grades for all my students.  Now I can hand the grades in.

Nachdem wir wieder zu Hause waren, mußten sich die Mädchen fürs Ballett umziehen.  Ich habe sie hingefahren und bin dann weiter in die Bücherei gefahren.  Dort habe ich alle Noten für meine Studenten berechnet und kann sie jetzt abgeben.



Studio

I think they were doing chassés when I arrived.
Ich glaube, sie haben gerade Chassés geübt, als ich ankam.




After class, the girls begged me to drive to Silver Lake to see the sunset.
Nach der Ballettstunde wollten die Mädchen unbedingt, daß ich zum Silbersee fahren sollte, damit sie den Sonnenuntergang sehen konnten.

Sliver Lake
Silbersee

Sunset
Sonnenuntergang



Beaver
Biber





Flora







Good night!
Gute Nacht!



7 comments:

  1. The girls were right to request seeing the sunset, it looked to be quite stunning xx

    ReplyDelete
  2. Such a beautiful sunset and it's nice to see the beaver. The houses are pretty. Do private homes surround the entire lake?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, most of the houses are older and private. There is a tiny public beach. I think on the other side of the lake, across from where we were standing, the houses are bigger and maybe newer? I have not been to the other side.

      Delete
    2. So nice . . I love the old houses with their big porches . .

      Delete
    3. They are perfect for enjoying a warm summer day and evening.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.