Thursday, May 18, 2017

Visiting More Relatives/Noch weitere Verwandtenbesuche















Yesterday, we got back from the Rhineland where we visited some other family members.  The days were warm and sunny, like summer.

Gestern sind wir von einer kleinen Rheinlandreise zurückgekehrt.  Es waren einige schöne und sehr sonnige Tage.  

Break at a rest stop
Pause beim Rastplatz 


 On the way to visit my grandfather's cousin, "Aunt" Lotte: Peter is walking like a German.
Auf dem Weg zu der Kusine meines Großvaters, "Tante" Lotte: Peter geht wie ein Deutscher.

 This is part of her senior citizen home/apartments
Dieser Park gehört zu dem Seniorenheim/den Seniorenwohnungen.





 Jonathan is explaining something to Tante Lotte.
Jonathan erklärt Tante Lotte etwas.

 Talking to one of Tante Lotte's friends.
Wir lernen eine Bekannte von Tante Lotte kennen.















 It was May 15, the day of the Icy Sophia, but there was no sign of her: It was warm and sunny.
Die kalte Sophie ist aber an diesem 15. Mai nicht vorbeigekommen: Es war warm und sonnig.

 In my aunt's and uncle's backyard
Im Garten meines Onkels und meiner Tante













 My grandmother's kingfisher, which are now at my uncle's and aunt's house
Die Eisvögel meiner Großmutter, die jetzt bei meinem Onkel und meiner Tante sind.

My grandmother's chest
Die Truhe meiner Großmutter

 
 Peeling potatoes
Kartoffeln schälen

 View from the back porch
Blick von der Terrasse

 Brother and sister: My uncle and mother are barbecuing :).
Bruder und Schwester: Mein Onkel und meine Mutter grillen.

 Lunch time with my parents and aunt around one big table
Mittagessen mit meinen Eltern und meiner Tante an einem Tisch.

 and with my uncle
und mit meinem Onkel

 Red kite
Rotmilan





 Tante Lotte is visiting.
Tante Lotte kommt zu Besuch.






No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.