With Thanksgiving coming up, we are taking a break from our normal rhythm. There is no ballet, no art class, no Irish dance, and there are no classes at the college. So there is plenty of time to rake leaves, do a lot of ironing, read a book with "The Gettysburg Address" (which was delivered November 19, 1863) and combine it with a book about Sojourner Truth, whom Lincoln had met. Jonathan spent some time with our neighbor (the one who so kindly installed a new fan in the master bedroom while Peter was in Switzerland) on a sawing job. I was gone with the girls to run some errands. When we returned, Jonathan had made supper all by himself to welcome us back home. What a treat! In the morning he, Miriam, Veronika, and Charlotte had already taken turns on the ironing board. That has been a tremendous help, but believe me, there is lots left.
Da die Amerikaner am Donnerstag Erntedankfest feiern, machen wir auch eine Pause vom normalen Lernen. Es gibt auch kein Ballet, keinen Kunstkurs, keinen irischen Tanz und keinen Collegeunterricht. So kann man endlich mal die Blätter rechen, bügeln, ein Buch mit der "Gettysburg Address", einer berühmten Rede Abraham Lincolns am 19. November 1863, lesen und dieses Thema mit der Schwarzen Sojourner Truth, einer Frau, die auch aus New York stammt und Abraham Lincoln getroffen hat, verbinden. Jonathan war beim Nachbarn, um etwas über elektrische Sägen zu lernen und auch zu sägen (dies ist der Nachbar, der unseren Deckenventilator im Elternschlafzimmer ersetzt hat, als Peter in der Schweiz war). Während dieser Zeit mußte ich mit den Mädchen verschiedene Dinge erledigen und als wir wieder zu Hause waren, hatte Jonathan schon das Abendbrot vorbereitet und wir konnten uns an einen gedeckten Tisch setzen. Am Morgen hatte er sich mit seinen Schwestern (außer Flora) beim Bügeln abgewechselt. Was für eine Hilfe! Es bleibt allerdings auch noch genug Bügelwäsche für mich übrig. Tonight Jonathan and Charlotte started learning about literary devices with Adam Andrews and the Teaching the Classics program. They looked for literary devices in "Paul Revere's Ride." Charlotte's current main lesson is literature, more about that next week, and Jonathan needs to know these things for high school anyway.
Die habe ich heute abend attackiert, als Jonathan und Charlotte angefangen haben, mit dem Programm von Teaching the Classics literarische Analyse zu lernen. Jonathan braucht das für die Oberschule, Charlotte macht gerade englische und amerikanische Literatur als Hauptepoche, dazu nächste Woche mehr, wo dieses Thema auch zum Einsatz kommt. Mit Adam Andrews haben die beiden Dinge wie Symbolismus, Lautmalerei, Alliteration, Assonanz, Symbolismus, Metaphern, usw. in Longfellows Gedicht "Paul Revere's Ride" gesucht und gefunden.
Here are also some other impressions from our most recent endeavors. Hier noch ein paar weitere Lerneinblicke der letzten Zeit.
Local history: Grave of the last Seneca Indian (he was about 120 years old) for Miriam
Lokalgeschichte: Grab des letzten Senecaindianers (er war ca. 120 Jahre alt) für Miriam
Old campus building
Altes Gebäude des Colleges
Drawing our village
Zeichnung unseres Dorfes
Spelling
Rechtschreibung
Studying for a science test
Lernen für einen Naturkundetest
Test topic: The Atmosphere
Thema des Tests: Die Atmosphäre
More form drawing
Mehr Formenzeichnen
Doing dishes
Abwasch
Taking a nap on my lap after learning about Renoir with Veronika and Miriam
Kleines Nickerchen auf meinem Schoß, nachdem sie mit Veronika und Miriam etwas über Renoir gelernt hatte.
Ferocious cat
Wilde Katze
Ich mache hier jetzt eine Bloggingpause und hoffe nächste Woche wieder zu schreiben.
Dann wünsche ich euch also schöne Ferientage! Das Foto mit der schlafenden Flora ist so friedlich und süß.
ReplyDeleteDanke, wenn sie so schläft, ist sie wieder mein Baby.
DeleteHappy Thanksgiving to you all!!
ReplyDeleteI love all the pics but my faves have to be the three girls ironing and Flora worn out from all her learning!!
Love and hugs to you
San and co xxx
Thanks, San. Charlotte took the picture of the ironing maids. I found it on my camera when I uploaded the pictures. Flora had skipped her nap and was worn out by 5 o'clock -- so she fell asleep in my lap.
Deletehappy thanksgiving, eva. enjoy your well deserved break :) i agree with san about the pics! and the seneca gravestone is very interesting.
ReplyDeletethanks for mentioning "teaching the classics." it looks good and informative. did charlotte and jonathan enjoy listening to the lecture?
see you in a few days!
Thanks a lot and happy Thanksgiving. Taking a break feels good.
DeleteCharlotte is still a bit young for "Teaching the Classics," but it's perfect for Jonathan. There is a free syllabus for six weeks (you can also do it in less time) by Jill Pike that goes with it. You can also buy a workbook for the DVDs. To get the most out of the program you need all three parts. It's quite expensive, but you can find it used. I think it's perfect as an introduction for literary analysis for grade 9. Adam Andrews is quite lively (sometimes a bit too much for my taste, but perfect for Jonathan) and you'll remember what he says. The talk was actually done for teachers and is not addressed to students, but that doesn't matter. You can still follow. I can post the other resources for it next week. I eventually want to follow up with Leisha Meyer's "Windows to the World," either next year or the year after. I also want to do "The Elegant Essay" by her.
Happy Thanksgiving to you all!
ReplyDeleteIch freue mich nächste Woche wieder von euch zu lesen.
Bis dahin wünschen wir euch allen schöne Feiertage.
Danke, eine Pause tut gut, auch eine Blogpause!
Delete