Tuesday, July 26, 2011

Car Washing/Autowäsche

The Silver Branch (The Roman Britain Trilogy)English Literature for Boys and Girls, Illustrated Edition (Yesterday's Classics)This morning we celebrated the feast day of Saints Anne and Joachim in church.  Anne is Veronika's middle name, so it was a special day for her.  After a short visit to the library, where I found a very useful book for teaching a survey of British literature to 6th to 8th graders called  English Literature for Boys and Girls, Illustrated Edition (you can also find a free version here), we went back home and each child had assigned work to do, mainly in science, history, and geography.  The afternoon was my planning time for next school year.  Unfortunately, what I began typing for Charlotte's IHIP (New York State homeschool requirement) somehow got lost, so I had to start all over again.  This time I made sure I saved it on my desktop.  My dh had the great idea to wash our car with the children.  All the girls helped while Jonathan read in The Silver Branch; Jonathan finished his work in time to go out and help too.  After the washing was done, all the children got sprayed with some water to cool down a bit.






Der silberne ZweigHeute morgen haben wir des heiligen Joachim und der heiligen Anne bei der Frühmesse gedacht.  Anne ist Veronikas zweiter Vorname, also hatte sie sozusagen Namenstag.  Nach einem kurzen Aufenthalt in der Bücherei, wo ich eine sehr nützliche Jugendliteraturgeschichte der britischen Literatur gefunden habe, ging es dann nach Hause.  Die Kinder haben sich alleine mit den Fächern Geschichte, Naturwissenschaften und Erdkunde beschäftigt.  Nachmittags war dann für mich Planungszeit.  Leider sind mir mehrere Seiten meines IHIPS (Planungsdokument für die hiesige Schulbehörde) im Computer verlorengegangen.  So mußte ich also wieder von vorne anfangen.  Diesmal habe ich aber aufgepaßt, daß alles gut gespeichert wurde!  Mein lieber Mann hatte die famose Idee, mit den Kindern das Auto zu waschen.  Die Mädchen haben alle mitgeholfen, während Jonathan ein neues Buch von Rosemary Sutcliff gelesen hat. (Nachdem sein Kapitel fertig war, hat er aber auch mitgeholfen).  Es heißt Der silberne Zweig. Nachdem das Auto sauber war, bekamen die Kinder noch eine Dusche mit dem Gartenschlauch.  


No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.