Tuesday, December 18, 2018

Last Nutcracker/Letzter Nußknacker






Yesterday, we had our last two Nutcracker performances.  I cannot believe we are finally done.  Before the girls had to dance for the first show, we went to St. Joseph's Church in Perry.  We had never been to this church, but did see some familiar faces from people who had moved there.

Gestern hatten wir unsere letzten Nußknackeraufführungen.  Ich kann es noch nicht ganz glauben, daß wir wirklich fertig sind.  Vor der ersten Aufführung waren wir gestern in der St. Joseph Kirche in Perry, wo wir noch nie gewesen waren.  Wir haben aber ein paar bekannte Gesichter dort gesehen.  Die gehörten zu Leuten, die aus unserer Gegend weiter gen Norden gezogen sind.  


We stopped here for a snack after church.
Hier gab es 2. Frühstück nach der Kirche.

While the girls danced, we drove on to Wegmans.  We ate lunch and then Flora and I bought ingredients for Christmas baking.  In the afternoon, we read (I was reading an English book, Jonathan was reading a German book, Peter was grading, and Flora was coloring and listening to Jim Button and Luke the Engine Driver -- a German book I am reading to her right now).  

Während die Mädchen getanzt haben, sind wir zu Wegmans, einem Supermarkt, gefahren.  Dort haben wir zu Mittag gegessen und dann haben Flora und ich Zutaten für Weihnachtskekse gekauft.  Peter hat am Nachmittag korrigiert, Jonathan hat ein deutsches Buch gelesen, ich habe ein englisches Buch gelesen und Flora hat gemalt und zugehört, als ich ihr aus Jim Knopf vorgelesen habe.  



Flora colored a tote.
Flora hat eine Tasche angemalt.

And now I will post the last Nutcracker pictures.  They were taken a week ago in Wellsville.  
Und jetzt gibt es noch die letzten Nußknackerfotos aus Wellsville.  Ich habe sie vor einer Woche gemacht.  







 Charlotte/Maya

 Heidi/Maya

 Beau/Heidi



 Our girls
Unsere Mädchen

 Beau

 Heidi/Charlotte







 Heidi/Maya

 
 Flora

 Heidi/Charlotte



 Last one
Letztes Foto




2 comments:

  1. Such beautiful girls! They will miss performing, but I'm sure quiet time will be much appreciated!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flora said she missed performing, but she was completely worn out by it (she always is). So it is good we are having a break right now. It was definitely too much driving.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.