Wednesday, November 23, 2016

Walk and Handwork/Spaziergang und Handarbeiten

 Flora and I went for a walk today.  We did not see one person, everything is deserted.
Flora und ich waren heute spazieren.  Wir haben unterwegs keine einzige Menschenseele getroffen.  Alles ist ganz verlassen.






At home, we found Veronika working on her latest bobbin lace creation and Miriam sorting some of her stamps.  
Als wir nach Hause kamen, hat Veronika gerade geklöppelt und Miriam Briefmarken für ihr Album sortiert.  

And in the evenings, Flora is learning how to crochet!  
Und am Abend lernt Flora häkeln.

I am using my "free time" to iron and clean up.  These past two evenings I have reserved Advent books at the library.  We are going to read one picture book per day.  I reserved quite a few that we have not read in previous years.

Ich benutze meine Freizeit zum Bügeln und Aufräumen.  Die letzten beiden Abende habe ich damit verbracht, bei der Bücherei Adventsbücher per Fernleihe vorzubestellen.  Ich habe dieses Jahr eine ganze Reihe neuer ausgesucht und nicht nur die Lieblingsbücher früherer Jahre.      

And Jonathan and Charlotte?  So far, they have, among other things,:

Und Jonathan und Charlotte?  Bisher haben sie u.a. folgendes gemacht:

2 comments:

  1. Love your comment about your quiet days!! Off to see what your big kids have been up to :-) x

    ReplyDelete
    Replies
    1. :). They are doing a lot and they are enjoying it too! This is truly a wonderful experience for them.

      Delete

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.