Thursday, September 19, 2013

Big/Groß

On our way back home from my German class we encountered three "bigs" the other day:
Auf unserem Weg zurück nach Hause nach meinem Deutschkurs haben wir neulich drei große Dinge gesehen:


A big crane putting in a new air-conditioning unit in the science building.
Einen großen Kran, der eine neue Klimaanlage auf dem naturwissenschaftlichen Gebäude installiert hat.

A giant puffball: about 1 foot long!
Einen Riesenbovist: ca. 30 Zentimeter lang!






The big maple tree that came down in the last storm is now only a big stump.
Der große Ahornbaum, der im letzten Sturm auf das Dach eines Nachbarn gefallen ist, ist jetzt nur noch ein großer Baumstumpf.

Those walks home are always a wonderful break.  On Mondays, Wednesdays, and Fridays we arrive on campus at 8:30 a.m., the children settle down to doing math and English, I go to my office, chat with the French professor, and later go to my classroom to start teaching at 9:00 a.m.  Peter helps the children in case they need help and also reads to Flora if she wants to listen to a book.  Most of the time he works in his office, though.  At 10:05 a.m. my class is over and the children and I have a snack.  Peter is starting his teaching then.  After the snack we all (the children and I) walk home together, turning the walk into a nature walk by paying close attention to what we see.  We are then ready to do our circle time at home and continue the day with main lessons until we stop for lunch at 1:00 p.m.

Diese Spaziergänge nach Hause sind immer eine schöne Pause.  Wir kommen um 8.30 Uhr beim College an, die Kinder setzen sich in das Lesezimmer, um Mathe und Englisch zu machen, ich gehe in mein Büro, schwatze mit dem Französischprofessor, dann gehe ich weiter zu meinem Seminarraum, um um 9.00 Uhr zu unterrichten.  Peter ist während dieser Zeit in seinem Büro, hilft den Kindern, falls sie Hilfe brauchen und liest Flora auch vor, falls sie ein Bilderbuch hören möchte.  Um 10.05 Uhr bin ich mit Unterrichten fertig, dann haben wir zweite Frühstückspause (Peter muß dann unterrichten), und ich gehe mit den Kindern nach Hause.  Auf dem Nachhauseweg schauen wir immer, was wir in der Natur so entdecken können.  Zu Hause können wir dann Kreisspiel machen und mit unseren Hauptepochen anfangen.  Um 13.00 Uhr gibt es schließlich Mittagessen.   


8 comments:

  1. Hut ab, das klingt nach perfekter Organisation und sogar noch ziemlich entspannt!

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    1. Ja, aber dann kommt der Nachmittag, da herrscht noch Chaos. Durch Ballett jeden Tag, Miriams Freundin hier zweimal die Woche, Charlottes Putz- und Babysitting Job, Jonathans Kunstkurs und meine Sprechstunden bleibt kaum Zeit zum Luftholen. Da muß ich noch mehr Ordnung reinbekommen. Aber das wird auch schon werden. Mir fehlen auch immer noch Schulbücher, da das Geld bisher knapp war. Heute habe ich endlich Hefte bestellt. Die kann man nur bestellen, weil es sie sonst nicht in den Geschäften gibt. Also perfekt ist hier noch gar nichts. Mein Wäscheberg ist leider auch viel zu groß.

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  2. Eva,

    You sound so organised: lecturing and homeschooling and mothering. It sounds like your children are very good at adjusting to your routine.

    I like the giant puffball!

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    1. My afternoons are not yet organized, too many activities, children coming over, office hours, etc. The teaching time is going quite well and it has become part of our new routine, that's true. But I do have to fine tune our schedule still so I also get my housework done.

      Isn't that a great puffball? I have never ever seen anyone that big.

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  3. These are lovely mornings!!! Also, being able to walk places in our car centered society is a special gift :)

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    1. Yes, I'm glad we can walk home. I don't know about the winter, but right now it's so pleasant.

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  4. Eva, those are big "bigs!" Thank you for sharing your rhythm! I find it fascinating how we manage to do all we do-- your routine including your college teaching sounds like its working out well! I too enjoy when we can walk, slow down, and experience nature as part of transportation. So difficult to accomplish these days. I agree that the housework is challenging to have enough time for. I loved your Saturday cleaning post a little while back. I have been thinking how to incorporate individual cleaning time with children into our Saturdays (and weekdays for morning house chores). Also on Saturdays, I spend a little time with each of our daughters as a "date"-- reading a devotional together and coming of age related books. We find we each look forward to that one on one time!

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    1. Oh, I have a list with devotional books for each child, but I don't always get around to doing them. Right now, Sundays are catch up time for me (after a morning at church). I do hope to come back to those books and also share some time with each child about life, religion, growing up, etc. Many times they come to me in the evenings to talk about such topics (the older ones), and I'm glad we get to share like this. I hope I will always have their confidence.

      I hope to be able to write more about our afternoons soon, but my husband has been away almost every night for a while now, not much time to sit down and organize my thoughts.

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