Friday, May 7, 2010

Lilac and More/Flieder und mehr

Our lilac is blooming!  Unser Flieder blüht!

Yesterday, on our way to Alfred, we did some "carschooling."  We normally don't listen to CDs and tapes very much on car trips, but yesterday was a good opportunity to do some German studies.  My husband had picked out a CD about Goethe, called Ich bin so guter Dinge by Peter Härtling.  The children were exposed to many poems and also some prose by Goethe. 

Earthways: Simple Environmental Activities for Young ChildrenToday Veronika and I made a May basket.  One of my favorite craft books for small children is Earthways: Simple Environmental Activities for Young ChildrenAfter making the basket, Veronika gathered some flowers in it. 






  
Jonathan finished his color plate for complementary colors.  Can you see them?


Father Junipero SerraCharlotte continued with Viking Tales.  For history she finished Father Junipero Serra
Miriam practiced drawing circles in circles!









Gestern, auf unserer Fahrt nach Alfred, haben wir ein wenig "Autoschule" gemacht.  Normalerweise hören wir im Auto nicht so oft CDs oder Kassetten, aber gestern bot sich eine gute Gelegenheit, etwas deutsche Literatur zu hören.  Mein Mann suchte eine CD über Goethe aus, die Ich bin so guter Dinge heißt und von Peter Härtling ist.  Die Kinder haben viele Gedichte von Goethe, aber auch etwas Prosa gehört. 
Heute hat Veronika mit mir eine Maitüte gebastelt.  Eins meiner Lieblingsbastelbücher für kleine Kinder heißt Earthways.  Es beinhaltet wirklich einfache, schöne und machbare Projekte.  Nachdem die Tüte fertig war, hat Veronika darin Maiblumen gesammelt.  Jonathan hat seine Farbtafeln für Komplementärfarben fertig bekommen.  Könnt Ihr die Komplementärfarben sehen?  Charlotte hat die Wikingergeschichten weitergelesen.  Für Geschichte hat sie ein Buch über die Besiedlung Kaliforniens und Pfarrer Junipero Serra beendet.  Miriam hat Kreise im Kreis von der Tafel abgemalt! 


Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.