Thursday, April 15, 2010

Interesting Books/Interessante Bücher

An Egg Is QuietToday we read the beautiful book An Egg Is Quiet.  There's even a mini unit study that goes with the book.  The book shows many different eggs and the animals that hatch from the eggs. 


Elin s Amerika (rev., 3rd ed.) (English, Spanish, French, Italian, German, Japanese, Russian, Ukrainian, Chinese, Hindi, Tamil, Telug, Kannada, Malayalam, ... Gujarati, Bengali and Korean Edition)Charlotte started a book about a Swedish girl coming to the United States, called Elin's Amerika

Waldorf Student Reading ListI got out one of my favorite reading lists to get ideas for next school year: Waldorf Student Reading ListWe've found so many interesting books in the past! 

Heute haben wir das wunderschöne Sachbilderbuch An Egg Is Quiet gelesen.  Es beschreibt viele verschiedene Eier und die Tiere, die daraus schlüpfen.  Charlotte hat das Buch Elin's Amerika (hier ist eine deutsche Ausgabe) angefangen, die Geschichte von einem kleinen Mädchen, das von Schweden nach Amerika auswandert.  Ich habe mir meine Lieblingsleseliste (Waldorf Student Reading List)hervorgeholt, um nach Ideen für nächstes Schuljahr zu suchen.  Wir haben in den vergangenen Jahren schon viele gute Anregungen dadurch erhalten. 
Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.