Wednesday, April 7, 2010

Frogs, Chipmunks, and Austrian Geese/Frösche, Streifenhörnchen und österreichische Gänse


I'm still working on Charlotte's upcoming 5th grade.  I also have to send in our third quarterly report and grades for the children by Friday.  We had a thunderstorm today, but also sunshine.  The chipmunks are awake now.  They love our rocks. 




We found a frog in our yard today. 



The Goose Man: The Story of Konrad LorenzTonight we read The Goose Man: The Story of Konrad Lorenz I have fond memories of Konrad Lorenz' work from my own school days.









The Wonderful Adventures Of Nils And The Further Adventures Of Nils HolgerssonKonrad Lorenz loved the story of Nils Holgersson by Selma Lagerlöf, a children's book we've read to Jonathan when he was little.  It captures the Swedish landscape very well and brings back many memories of my childhood vacations there. 

Wunderbare Reise des kleinen Nils Holgersson mit den Wildgänsen.Ich bereite immer noch Charlottes bevorstehendes 5. Schuljahr vor.  Bis Freitag muß ich auch den Kindern ihr drittes Zeugnis für dieses Schuljahr ausstellen und an die Schulbehörde schicken.  Heute hat es gewittert, aber es gab auch Sonnenschein.  Die Streifenhörnchen sind inzwischen aufgewacht.  Sie mögen unsere großen Steine.  Wir haben heute einen Frosch im Garten gefunden.  Heute abend haben wir The Goose Man: The Story of Konrad Lorenz gelesen.  Ich erinnere mich gerne an Konrad Lorenz aus meiner eigenen Schulzeit.   Konrad Lorenz ist von dem Buch die Wunderbare Reise des kleinen Nils Holgersson mit den Wildgänsen als Kind stark beeinflußt worden.  Wir haben dieses Buch Jonathan vor einigen Jahren vorgelesen.  Man fühlte sich gleich nach Schweden versetzt und durch meine Kindheitsferienaufenthalte dort, konnte ich mir alles noch besser vorstellen
Free Signature Generator


No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.