Saturday, March 6, 2010

The Wheels on the Bus (Minivan) Go Round and Round/Die Räder am Bus (Kleinbus) drehen sich [englisches Kinderlied]


Today I felt like a taxi driver.  First Miriam had gymnastics, so I drove her to the gym, taking Flora along.  Then Miriam had to be picked up, her hair had to be put up, and I had to drive her to the ballet studio, again taking Flora along.  While I was doing this, Jonathan, Charlotte, and Miriam were cleaning the bathrooms.  Then Flora took a nap, Charlotte had to change for her gymnastics lesson (Jonathan had a cold and couldn't go), and Charlotte, Veronika, and I drove to the ballet studio to pick up Miriam.  From there we all drove to the gym to drop off Charlotte.  At home it was already lunch time, so I made a soup and after Charlotte had arrived from gymnastics (she walked home), we all ate.  The afternoon was spent with cleaning up, laundry, and outside play.  At night, Daddy came home (finally!) and helped giving baths and putting everybody to bed.  I just finished baking blueberry scones and blueberry muffins for breakfast tomorrow, and sunflower bars for teatime.  Have a wonderful Sunday!

Heute kam ich mir wie ein Taxifahrer vor.  Erst hatte Miriam Gymnastik, also brachten Flora und ich sie zur Sporthalle.  Dann mußte Miriam wieder abgeholt werden, die Haare mußten schnell hochgesteckt werden, und weiter gings zum Ballettstudio.  Flora war natürlich auch dabei.  Während ich das alles erledigte, putzten Jonathan, Charlotte und Veronika die Badezimmer.  Zu Hause wieder angekommen, war es Zeit für Floras Schläfchen.  Charlotte mußte sich für ihre Gymnastikstunde umziehen (Jonathan hatte einen Schnupfen und konnte nicht mit).  Dann ging es mit Veronika und Charlotte zum Ballettstudio, um Miriam abzuholen, und von da gleich weiter zur Sporthalle, um Charlotte abzuladen.  Zu Hause war dann schon Mittagszeit, so daß ich schnell eine Suppe kochte, die wir dann alle gemeinsam nach Charlottes Rückkehr (sie war zu Fuß nach Hause gekommen) gegessen haben.  Am Nachmittag haben wir vorwiegend aufgeräumt, Wäsche gewaschen, und die Kinder haben auch draußen gespielt.  Abends kam dann endlich Papa nach Hause und hat mit dem Baden und ins Bett Bringen geholfen.  Gerade habe ich Blaubeermuffins und Blaubeerscones zum Frühstück und Sonnenblumenkernriegel zum Kaffeetrinken gebacken.  Einen schönen Sonntag allen!

Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.