Tuesday, January 5, 2010

St. John Neumann/Birthday preparations/Geburtstagsvorbereitungen



Today we're celebrating the feast day of St. John Neumann. He was very important for New York State, where we live. We went to Mass early this morning. The church we went to is a small one, but was beautifully decorated. After church we went to the library. We found a great picture book called Under the Snow. The rest of the day was spent with main lesson, Latin, French, religion, geography and science. Then Flora and I started to prepare "hedgehogs" for my son's birthday tomorrow. I've been making these ever since his first birthday. Tomorrow, on Epiphany, he'll be 12!



This was the result:



While we were busy in the kitchen, the soon to be birthday boy played football in the snow.



Heute feiern wir den Namenstag von St. John Neumann. Er war besonders für New York State, wo wir wohnen, prägend. Wir waren bei der Frühmesse im Nachbarort. Die katholische Kirche dort ist klein, war aber hübsch geschmückt.

Nach der Messe ging es zur Bücherei. Wir haben ein schönes Winterbilderbuch gefunden: Under the Snow.

Den Rest des Tages haben wir mit unseren Hauptepochen, Religion, Erdkunde, Sachkunde, Latein und Französisch verbracht.

Flora und ich haben dann angefangen, "Igel" für den Geburtstag meines Sohnes zu backen. Morgen, am Dreikönigstag, wird er 12! Das Ergebnis ist oben zu sehen. Ich habe diese Igel seit seinem ersten Geburtstag jedes Jahr für ihn gebacken. Während wir gebacken haben, hat das Geburtstagskind im Schnee amerikanischen Fußball gespielt.

Free Signature Generator

Free Signature Generator

No comments:

Post a Comment

Welcome and leave a comment, if you like. I look forward to reading your lines.

Willkommen auf meinem Blog. Über einen Kommentar würde ich mich sehr freuen.